گرافیک رایانه

         رشته گرافیک کامپیوتر از قدیمی ترین شاخه های علوم رایانه است که به تصاویر و فیلم هایی اطلاق می شود که با استفاده از کامپیوتر ساخته می شوند در واقع گرافیک رایانه ای به ترسیم ، تغییر و کار با تصاویر با شیوه های محاسباتی و رایانه ای می پردازد و این رشته را می توان یکی از کاربردی ترین کاربردهای رایانه دانست مثل بازیهای رایانه ای ، ساخت پویا نمایی دو بعدی و سه بعدی ، شبیه سازی های محاسباتی و …. در ادامه این مطلب بیشتر با رشته گرافیک کامپیوتر آشنا می شویم.

 
 

 

 

گرافیک کامپیوتری در حال حاضر به عنوان یک رشته در دانشگاه تدریس می شود که به پردازش اطلاعات خام دیداری و هندسی با استفاده از توابع محاسباتی ، می پردازد. در حال حاضر دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه فنی حرفه ای ، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه ازاد این رشته را به صورت با کنکور و اغلب به صورت بدون کنکور ارائه می دهند و شما می توانید با ارائه مدرک دپیلم نظام جدید یا نظام قدیم ، وارد این رشته شوید.

گرافیک
گرافیک رایانه

هنر طراحی تصاویر، خطوط، نمودارها با استفاده از کامپیوتر و به وسیله برنامه نویسی را گرافیک کامپیوتری می گویند. پیکسل کوچکترین تصویر گرافیکی یا واحد نمایش تصویر در یک صفحه نمایش است. می توان پیکسل را بنیادی ترین ذره در طراحی دانست. به طور کلی گرافیک کامپیوتری به دو دسته گرافیک کامپیوتری تعاملی و گرافیک کامپیوتری غیر تعاملی تقسیم می‌شود.

 
 

 

 

واژه گرافیک کامپیوتری بیشتر برای توصیف کردن «هر آنچه که در کامپیوتر به صورت متن یا آهنگ نیست» به کار گرفته می‌شود. معمولاً از این واژه در موارد زیر استفاده می‌شود:

– نمایش و دستکاری داده‌های تصویری به وسیله کامپیوتر

-فناوری‌ها و ابزار مختلفی که برای تغییر دادن عکس به کار می‌روند.

-شاخه‌ای از علوم کامپیوتر که به تحصیل و بررسی روش‌هایی برای بازسازی و تغییر محتوای تصویری می‌پردازد. (به رشته گرافیک رایانه‌ای مراجعه شود)


گرافیک کامپیوتری این روزها بسیار گسترده و پر کاربرد می‌باشد. تصویرهای کامپیوتری را می‌توان در برنامه‌های تلویزیونی مانند گزارش آب و هوا و خبرها یا برای نمونه در بیشتر بررسی‌های پزشکی و اعمال جراحی مشاهده کرد.