علم حسابداری درواقع مانند یک سیستم منظم است که در آن عملیات جمع آوری طبقه بندی ثبت اطلاعات و خلاصه کردن آنها همچنین تهیه گزارش های مالی و صورت حساب های حسابداری در شکل های مختلف انجام میگیرد تا افرادی که در سازمان های مختلف مثل بانک ها و غیره هستند بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند

حسابداری

کسی که در رشته حسابداری به صورت متخصص آموزش دیده باشد می‌تواند در آینده مدیر یک سازمان یا یک شرکت بشود و به آن شرکت این ایده را بدهد که منابع را چگونه ارزیابی کنند و سرمایه گذاری کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را داشته باشند. در واقع حسابدار یک شغل خدماتی است که وظیفه آن حسابدار، فراهم کردن اطلاعات کمی از موارد مالی است که این اطلاعاتی که حسابدار در اختیار بقیه قرار می دهد می تواند تاثیر مهمی در تصمیم گیری های اقتصادی داشته باشد.

رشته حسابداری در واقع رشته ای است که به عنوان رشته های شناور شناخته می‌شود و داوطلبان در هر سه گروه ریاضی تجربی و انسانی می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. شخصی که شغل حسابداری انتخاب می‌کند باید بتواند گزارش کارهای مناسب و جامعه را ارائه دهد، پس نیاز است که ادبیات فارسی وی در سطح مطلوبی باشد و نگارش خوبی را برای متون آماده شده انجام دهد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که دانشجوی این رشته باید داشته باشد این است که بتواند ساعت های طولانی پشت کامپیوتر و میز کار با عدد و رقم ها سر و کله بزند و معادلات ریاضی را انجام دهد. همچنین نیاز است که فردی که حسابدار است علاوه بر اینکه ریاضی و ادبیات قوی داشته باشد و قدرت بدنی مناسب داشته باشد، خلاق و صبور باشد و با انضباط باشد. با توجه به تغییراتی که در روند اقتصادی کشور در حال حاضر ایجاد شده است حسابداری از جمله شغل هایی است که طرفداران زیادی دارد و افرادی که حسابداری نده‌اند می‌توانند امیدوار باشند که بیکار نخواهند بود و حتما در یکی از سازمان ها، ارگان ها و شرکت های خصوصی یا دولتی می توانند مشغول به کار شوند.

دیپلم

دروس تخصصی رشته حسابداری:

  1. اصول‌ حسابداری
  2. حسابداری‌ میانه‌
  3. حسابداری‌ پیشرفته‌
  4. حسابداری ‌صنعتی‌
  5. حسابرسی‌
  6. حسابداری‌ مالیاتی‌
  7. اصول‌ تنظیم‌ و کنترل‌ بودجه‌
  8. مدیریت‌ مالی‌
  9. مباحث‌ جاری‌ حسابداری‌
  10. متون‌ حسابداری‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *